1, A verseny
1/a. A Keszthely – Kenese Szóló arra alapított egyszemélyes vitorlásverseny, hogy hazai és külföldi vitorlázóknak lehetőséget biztosítson a vitorlázó technikai és taktikai tudás megmérésére.
1/b. A verseny osztályonként abszolút, ennek megfelelően a helyezés a befutás valóságos sorrendjével megegyező.
2, Rendező
A Fa Hajó Kft, 8000 Székesfehérvár, Szent Flórián Krt. 6, képviseli: Fa Nándor
3, A pálya
A keszthelyi Yacht Kikötő előtti vízterülettől a Balatonkenese előtti vízterületig tartó szakasz bármely útvonalon. A rajt és a cél pontos helyét a rendezőség a rajt előtti kormányosi értekezleten teszi közzé.
4, Megfelelés
A versenyt a rendezők az összes hajózási, és biztonsági szabály betartásával rendezik. Kitérés a verseny teljes ideje alatt az RRS 2017-2020 Nemzetközi Vitorlás Versenyszabályai szerint történik.
5, A verseny ideje
A verseny rajtja: 2017. június 24. szombat 09 óra 00 perc.
Rajtidő: a Telekom 180-as hívószám szolgáltatta pontos idő szerint.
5/a, Kormányosi értekezlet: 2017. június 24-én 6:30 – tól a keszthelyi Yacht Kikötő teraszán.
5/b, Befutás a kenesei Balatonfői Yacht Club mólója előtt kitűzött célvonalon.
A verseny befutási határideje 2017. június 25-én 09 óra 00 perc.
Eredményhirdetés 2017. június 25-én, 11 óra, a Balatonfői Yacht Clubban.
6, Versenyző „egység”
6/a, Az „egység” áll a verseny szabályainak megfelelő hajóból (8-as pont) és annak a kormányosából.
6/b, A versenyző egységek listára kerülése a nevezések sorrendjében történik, kivéve a külföldi versenyzőket, akiket a Rendező meghívottakként kezel, a szabályok betartásával.
6/c, Az egység akkor kerül a rajtlistára, ha a hajó és kormányosa megfelel a lefektetett szabályoknak és a nevezési díjat kifizették.
6/d, A rendezőség fenntartja a jogot, hogy meghívjon valakit a versenybe ( a vonatkozó szabályoknak megfelelve ) és visszautasítsa valakinek a nevezését.
7, Nevezés
A nevezési díj: 20 000.- Ft./egység.
Nevezés visszautasítása esetén a nevezési díj visszafizetésre kerül.
Nem kerül visszafizetésre a nevezési díj nevezés visszavonása esetén.
Nevezés: 2017. május 1-től a rendező Fa Hajó Kft címén:
Online nevezés: https://szolovitorlazas.hu/keszthely-kenese-szolo-2017-nevezes/
illetve legkésőbb a rajt előtt, a helyszínen.
Nevezhet bárki, aki a 16. életévét betöltötte és rendelkezik megfelelő hajózási jogosultsággal.
Kapcsolatfelvétel: Fa Nándor +36 70 319 8330
Fa Anna +36 70 319 8334
Email: trade@fahajo.hu
8, A hajó
Egytörzsű 8 méteres és egytörzsű 10 méteres „nyitott kategóriák”
Egytörzsű hajónak azt fogadjuk el, amelynek – nyugalmi helyzetben – a héj merülése minden metszetében növekszik a „főmetszet” irányában.
A hajótest teljes hosszúsága 8 méteres nyitott kategória esetében maximálisan 8 méter (26,25 láb), vagy 10 méteres nyitott kategória esetében 10 méter (32,8 láb)
A teljes hosszúságba nem számít bele a tükörre szerelt kormány.
A hajónak és túlnyúló rudazatának együttesen mért hosszúsága 8 méteres nyitott kategória esetében maximálisan 9,6 méter, illetve 10 méteres nyitott kategória esetében 12 méter.
A rudazat, kötélzet, vitorlázat anyaga és mérete kötetlen.
A hajó ballasztrendszere kötetlen.
A hajó anyaga kötetlen.
Az árboc tartókötélzeti (ideiglenes vagy állandó) lekötési pontjainak a fedélzet vonalán belül kell lenniük.
A hajónak megdőlés esetén 110∞-ról (az árbocnak a vízszintes vonal alól 20∞ -ról) vissza kell állnia. Rendezőség ennek bizonyítására, indokolt esetben a tervezési számítások bemutatását, vagy fizikai teszt elvégzését követelheti meg.
Amennyiben a hajónak felhúzható tőkesúlya van, úgy a mérést felhúzott tőkesúllyal kell elvégezni, vagy a tőkesúlyt leengedett állapotban rögzítve kell a verseny teljes ideje alatt tartani.
A tőkesúlyban ólomnál nehezebb fajsúlyú anyag nem lehet.
Amennyiben a hajónak vízballasztja van, úgy annak a dőléstesztnél emelt oldalon feltöltve kell lennie.
(Vízballaszt csak a hajó fedélzete és az alsóhéj által bezárt térben, beépített formában lehet. A hajó belsejében „transzferálható” ballaszt anyagának fajsúlya nem haladhatja meg a tengervíz fajsúlyát.)
Billenthető tőkesúly esetén a tőkesúlynak a dőléstesztnél emelt oldalra kibillentve kell lennie. Vagyis a stabilitási szög ellenőrzését a ballasztrendszernek a verseny folyamán előfordulható legelőnytelenebb állapotában kell elvégezni.
9, Díjazás
Nyitott kategóriákban a verseny első hat helyezettje kerül emlékplakett díjazásra.
9/a, egyéb díjazás
Amennyiben 5, vagy annál több Magyarországon elfogadott osztályba tartozó hajó rajtol el a versenyben, illetve az a verseny előtt egy héttel a nevezésekből már kiderül, úgy a rendezőség osztályonként önálló eredményt hirdet és az első három helyezettet emlékplakettel jutalmazza. (Hajóknak az osztályversenyben az osztályelőírásaiknak kell megfelelniük.)
10, Általános előírások
– Egyéb ballaszt, – mint trapézolás vagy a kormányos súlypontjának a fedélzet peremvonalán való tartós kilógása – nem engedélyezett.
– Amennyiben a hajón beépített vagy külső motor van, azt a rendezőség a rajt előtt megfelelő zárjeggyel látja el. Amennyiben verseny közben a zárjegy megsérül úgy a versenyző a versenyből kizárja magát.
– A hajó vízvonala alatti felülete natúr, vagy alga gátló festéssel ellátott lehet. Bármilyen a természetes áramlást befolyásoló bevonat nem engedélyezett.
– Versenyen az automatakormány használata engedélyezett.
– A hajó álló és mozgó kötélzetét, rudazatát és a mozgatható hajótest- függelékeket csak kézi erővel szabad állítani és mozgatni.
– A hajónak rendelkeznie kell hatósági regisztrációs okmányokkal.
11, Meghajtás
Egyedüli engedélyezett meghajtó erő a szél energiája.
12, Rajtszám
A hajó rajtszámának jól látható és összetéveszthetetlen módon meg kell jelennie a nagyvitorla mindkét oldalán.
13, Felmérés
A Rendezőség a hajókra vonatkozó szabályok betartása érdekében felmérést végez a versenyt megelőző napon, 2017. június 23-án, 18-tól 21 óráig .
A versenyző hajók kötelesek a felmérés napján a 18-21 óra közötti időszakban a keszthelyi Yacht Kikötő mólójánál versenykész állapotban rendelkezésre állni és a Versenyirodán a nevezést végelegesíteni!
14, Szponzoráció
14/a, A versenyző egység lehet szponzorált bármely jogi és/vagy magánszemély által, ami megjelenhet a hajó nevében, a hajótesten és/vagy a vitorlázatán, logo vagy felirat formájában, de ezek nem lehetnek összetéveszthetők vagy összeférhetetlenek a hajó rajtszámával vagy a verseny hivatalos logojával.
A versenyrendezőség nem engedélyezi a dohányáru megjelenítését a hajókon.
A versenyrendezőség fenntartja a jogot, hogy visszautasítson bármely hajónevet vagy szponzor megjelenítést, ha az nem egyeztethető össze a verseny szellemével.
14/b, versenyrendezőség megkövetelheti a versenyzőktől, hogy a verseny hivatalos logoját max. 70 x 70 cm-es méretben a nagyvitorla felső harmadában, annak mindkét oldalán, illetve max. 40 x 40 cm-es méretben a hajótest mindkét oldalán, valamint a verseny lobogóját elhelyezzék.
15, Kapcsolattartás
A versenyzőknek kötelezően rendelkezniük kell olyan mobil telefonnal, amely vízhatlan, vagy vízhatlan tokban van, megbízhatóan működik – tartalék elemmel vagy töltéssel – minimum 2 napig.
16, Külső segítség
A verseny ideje alatt a versenyzők nem fogadhatnak el semmilyen külső segítséget. Ezen szabály megsértése a verseny feladását jelenti.
17, Biztonság
– A hajóknak rendelkezniük kell egy a szabályoknak megfelelő mentőpatkóval a hajó hátsó részén, könnyen elérhető helyen, 30 m hosszúságú, 8 mm-es úszóképes kötéllel a hajóhoz rögzítve. (mentőkocka vagy egyéb alkalmatlan megoldás nem elfogadott)
– Minden hajónak rendelkeznie kell egy db. legalább 8 kg súlyú horgonnyal, legalább 20 m ∅ 12 mm-es kötéllel egybeszerelve használatra készen. (Az összecsukható horgony nem elfogadott.)
– Amennyiben a versenyző hajó a napnyugtától napkeltéig tartó időszakban 30 percet meghaladóan a szabályoknak megfelelő megvilágítás nélkül marad, az óvás nélkül, automatikusan a verseny feladását jelenti.
– A versenyzők kötelesek 4 – es B. erősségű szél felett, rossz látási viszonyok között, valamint napnyugtától napkeltéig minden körülmények között mentőmellényt viselni külön figyelmeztetés nélkül. Ennek elmulasztása kizárást von maga után!
– A versenyzők, amíg az a saját biztonságuk veszélyeztetését nem jelenti, kötelezettek versenytársaik személyi mentésére.
– A verseny rendezősége nem vállal felelősséget a versenyzők, sem a hajók versenyre való alkalmasságának tekintetében, sem pedig a versenyen bekövetkező baleset, vagy anyagi kár vonatkozásában.
Minden résztvevő a maga felelősségére vitorlázik!
18, Felelősség
– Minden résztvevőnek rendelkeznie kell kötelező felelősségbiztosítással, amely okozott kár esetén legalább 3 millió forint erejéig nyújt fedezetet.
Jelen Versenykiírás a Fa Hajó Kft. tulajdona, annak részben vagy egészében való másolása, felhasználása nyomtatott vagy elektronikus úton kizárólag a Fa Hajó Kft. írásos hozzájárulásával történhet.
A verseny hivatalos honlapja: www.szolovitorlazas.hu
Facebook: https://www.facebook.com/szolovitorlazas/